"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes Culik Kajang: Pemandu Teksi Dibebaskan


TEKA-TEKI mengenai penglibatan pemandu teksi dalam kes penculikan seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun di Sungai Chua, Kajang akhirnya terjawab susulan suspek dibebaskan dengan bon polis, hari ini.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd Adnan Abdullah.

Menurut Mohd Adnan, suspek berusia 40 tahun itu sudah direman selama enam hari dan dibebaskan mengikut Seksyen 49 Kanun Prosedur Jenayah.

“Pemandu teksi terbabit dibebaskan selepas polis berpuas hati dengan keterangan yang diberikan dan tidak mempunyai kaitan dengan suspek dan kejadian culik berkenaan,” katanya.

Sementara itu, tiga lagi suspek termasuk dalang penculikan akan didakwa di Mahkamah Kajang, esok pagi mengikut Seksyen 3(1) Akta Culik 1961.

Pada 9 Oktober lalu, seorang kanak-kanak berbangsa Cina diculik oleh dua lelaki yang pada awalnya berpura-pura bertanyakan arah jalan kepada ibu mangsa ketika mereka sedang dalam perjalanan ke sebuah tadika.

Namun, tidak sampai 24 jam, kanak-kanak itu dibawa pulang dengan selamat ke pangkuan ahli keluarganya oleh seorang pemandu teksi yang dikenali sebagai Nizam kira-kira jam 5.35 petang.

Menurut Nizam, dia terserempak dan menjumpai kanak-kanak tersebut secara kebetulan sedang merayau-rayau di tepi sebatang jalan sambil masih membawa beg sandang kecil yang berwarna hijau. 
-hmetro-

Tiada ulasan: