"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja pecut kereta dalam keadaan separuh bogel, disergah polis ketika berasmara


Disergah ketika berasmara
Kereta yang dipandu pasangan kekasih tersebut

SEGAMAT: Akibat panik disergah anggota polis, pasangan kekasih yang sedang memadu asmara di dalam sebuah kereta dekat Kilometer 5 Lebuhraya Kuantan-Segamat, di sini, bertindak memandu kira-kira 20 kilometer dalam keadaan separuh bogel.

Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Mohd Kamil Sukarmi berkata, pada kejadian kira-kira jam 11 malam kelmarin, pihaknya menerima panggilan orang awam yang melihat sebuah kereta berada dalam keadaan mencurigakan.

“Selepas menerima panggilan, dua anggota Unit Rondaan Bermotosikal (URB) menuju ke kawasan berkenaan dan mendapati sebuah kereta jenis Proton Wira dalam keadaan enjin dihidupkan diletakkan berhampiran kawasan semak.

“Anggota polis kemudian menghampiri kereta berkenaan dan melihat sepasang kekasih sedang memadu asmara dengan kedua-kedua kerusi pemandu dan penumpang hadapan direbahkan,” katanya.

Menurutnya, anggota URB tersebut kemudian mengetuk cermin kereta beberapa kali dan mereka yang terkejut cuba melarikan diri dengan memandu pergi, namun sempat diekori anggotanya.

Katanya, kereta pasangan kekasih tersebut menuju ke arah Buloh Kasap sebelum memasuki Jalan Tasek Alai untuk ke arah Jementah sebelum berjaya dipintas serta ditahan di Kilometer 8 Segamat-Jementah.

“Kereta pasangan kekasih tersebut yang dipandu secara berbahaya turut menyebabkan sebuah motosikal ditunggang anggota URB mengalami sedikit kerosakan apabila bergeser dengan kereta suspek.

“Pasangan kekasih tersebut kemudian memberhentikan kereta kerana dipercayai hampir kehabisan minyak sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Segamat,” katanya.

Menurutnya, pasangan kekasih berusia 17 dan 22 tahun itu direman selama empat hari untuk siasatan lanjut selain merujuk kes tersebut ke Jabatan Agama Islam Segamat.
-sinarharian-

Tiada ulasan: