"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki yang disyaki merogol budak perempuan berusia 11 tahun sehingga melahirkan bayi ditangkap jua akhirnya

Jempol: Lelaki yang disyaki merogol budak perempuan berusia 11 tahun sehingga melahirkan bayi lelaki pada 5 Ogos lalu ditahan polis, Khamis lalu.

Ketua Polis Daerah Jempol Superintendan Hamzah Alias berkata, suspek berusia 30 tahun ditahan di rumah keluarganya di Kota Bharu, Kelantan, ketika sedang tidur kira-kira 6 pagi.

Katanya, suspek sebelum ini sering bertukar lokasi tempat tinggalnya bagi mengelak ditahan polis apabila mengetahui dia diburu polis berhubung kes rogol terbabit.

"Bagaimanapun, hasil risikan polis, suspek berjaya diberkas dengan bantuan anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu," katanya pada sidang media di IPD Jempol, hari ini.

Harian Metro pada 5 Ogos lalu melaporkan budak perempuan berusia 11 tahun melahirkan bayi lelaki di klinik swasta, di sini, selepas dibawa bapa saudaranya apabila dia mengadu sakit perut.

Bagaimanapun, bayi terbabit yang dilahirkan dengan satu kilogram itu meninggal dunia akibat radang usus pada usia lapan hari.
-hmetro-

Tiada ulasan: