"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Vokalis kumpulan Slam, Zamani Ibrahim lari dari Rumah Pengasih tanpa membawa MyKad dan barangan miliknya

Rakaman CCTV menunjukkan Zamani keluar dari Pusat Pemulihan Penagih Pengasih, Kuala Lumpur. Gambar kecil, Zamani.
Kuala Lumpur: “Dia (Zamani) melarikan diri dari Pusat Pengasih tanpa membawa MyKad, pakaian termasuk gitar kesayangannya. Saya tidak tahu motif dan di mana dia berada sekarang,” kata Yang Dipertua Persatuan Pengasih Malaysia Datuk Yunus Pathi Mohd.

Beliau yang dihubungi wartawan semalam berkata, vokalis kumpulan Slam, Zamani Ibrahim, 44, disedari hilang dari pusat pemulihan dadah Rumah Pengasih di Jalan Syers Off Lebuhraya Mahameru di sini, jam 10.26 malam kelmarin, dengan menaiki sebuah kereta berwarna putih.

Menurutnya, dia menganggap penyanyi itu cuba melarikan diri berikutan tindakannya itu tidak dimaklumkan kepada kakitangan pusat berkenaan.

“Tindakannya itu dirakam kamera litar tertutup (CCTV) dipasang di Rumah Pengasih. Saya terpaksa membuat laporan polis kerana bimbang Zamani diculik atau perkara buruk berlaku ke atasnya.

“Bagaimanapun Zamani bertindak menghubungi saya tadi (semalam) dan memaklumkan akan datang semula ke Rumah Pengasih Isnin depan,” katanya.
-hmetro-

Tiada ulasan: