"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kali ini betul-betul mati (Gambar)

Mumbai: Seorang lelaki yang menggemparkan kakitangan hospital apabila tiba-tiba bangun semula beberapa minit sebelum bedah siasat terhadapnya dimulakan, akhirnya meninggal dunia lewat kelmarin.

Lelaki gelandangan dikenali sebagai Prakash itu diisytiharkan mati Ahad lalu oleh doktor di hospital di Mumbai selepas polis menemuinya dalam keadaan tidak sedarkan diri di sebuah depoh bas.

Beberapa minit sebelum bedah siasat dimulakan, kakitangan hospital terkejut selepas lelaki itu tiba-tiba mula bernafas lalu terus dimasukkan ke unit rawatan rapi.

Polis dan doktor saling menyalahkan sesama mereka kerana kesilapan mendiagnos kematiannya, namun semalam semua pihak bersetuju lelaki itu benar-benar meninggal dunia.

Timbalan Ketua Polis Mumbai Ashok Dudhe berkata: “Ya, dia sudah mati.”

Seorang doktor kanan di Hospital Umum Lokmanya Tilak yang enggan dinamakan berkata, sebab kematian hanya diketahui selepas bedah siasat dilakukan. - AFP
-hmetro-

Tiada ulasan: