"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Padah tunjuk isyarat lucah kepada kereta yang dipandu Sultan Johor

lelaki tunjuk isyarat lucah Sultan-Johor
Lelaki berasal dari Serendah di tahan kerana ugutan jenayah/Isyarat lucah ke atas DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar – Gambar Pakdin.my

Kejadian berlaku pada jam lebih kurang 11. 20 pagi semasa Baginda DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar dalam perjalanan dari Muar ke Johor Bahru dan apabila sampai di KM 95 arah selatan Lebuhraya Utara Selatan, telah melihat seorang lelaki melayu yang sedang memandu kereta jenis Perodua Viva warna putih telah menurunkan cermin tingkap sebelah pemandu dan menunjukkan isyarat penumbuk dan lucah dengan tangan kanan.

Melihat kejadian itu, DYMM Tuanku Sultan telah memberhentikan kereta yang dipandu oleh baginda sendiri dan mengarahkan pegawai pengiring supaya mengambil tindakan terhadap lelaki pemandu yang telah menunjukkan isyarat lucah terhadap baginda.

Pengadu memperkenalkan diri sebagai pegawai kanan polis dengan menunjukkan kad kuasa polis pengadu kepada pemandu lelaki melayu tersebut dan bertanyakan adakah dia ada menunjukkan isyarat lucah tersebut dan beliau mengaku ada menunjukkan secara lisan dan anggota yang mengiringi DYMM Sultan Johor terus menangkap lelaki tersebut dan telah meminta butir-butir suspek.

Suspek juga ditangkap untuk ujian saringan air kencing di Pejabat Narkotik IPD Batu Pahat.

Hasil soal siasat ke atas saspek mendapati bahawa saspek dalam perjalanan dari Puncak Alam, Selangor menuju ke rumah ibubapanya di Parit Raja, Johor kerana mempunyai masalah rumah tangga.

Suspek mengakui perbuatan tetapi menyatakan bahawa tidak menyangkakan orang yang ada dalam kereta tersebut DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar.
Hasil ujian air kencing negatif.
Lelaki berasal dari Serendah di tahan kerana ugutan jenayah/Isyarat lucah ke atas DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar - Gambar Pakdin Blog
Lelaki berasal dari Serendah di tahan kerana ugutan jenayah/Isyarat lucah ke atas DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar – Gambar Pakdin.my

-------------

Padah tunjuk isyarat lucah kepada konvoi diraja
WARTAWAN SINAR HARIAN

Padah tunjuk isyarat lucah kepada konvoi diraja Kereta yang dinaiki oleh suspek yang didakwa menunjuk isyaratlucah kepada konvoi Sultan Johor, semalam. - Foto WhatsApp

SEORANG lelaki berumur 40 tahun ditahan polis selepas didakwa menunjukkan isyarat lucah kepada konvoi Sultan Johor, semalam.

Menurut laporan The Rakyat Post, kejadian berlaku di kilometer 95 arah selatan di North-South Expressway (NSE) jam 11.30 pagi semasa konvoi Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar dalam perjalanan pulang ke Johor Bahru selepas melawat bandar Muar.

"Suspek kini ditahan reman dan akan disiasat dibawah seksyen 506 dan 509," Ketua Polis Johor, Datuk Wan Ahmad Najmuddin Mohd dipetik sebagai berkata.

Laporan mengatakan suspek telah menurunkan tingkap kenderaannya dan menunjukkan penumbuk serta isyarat lucah kepada konvoi tersebut.

Kejadian tersebut yang disaksikan sendiri oleh Sultan Ibrahim yang kemudian mengarahkan tindakan diambil.

Tiada ulasan: