"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Diperkosa ketika diajak sahur bersama

PEKANBARU - INDONESIA. Seorang wanita berusia 22 tahun mendakwa diperkosa seorang lelaki berusia 32 tahun setelah diajak makan bersahur bersama, lapor Merdeka.com.

Dalam kejadian pada 15 Jun lalu, suspek yang dikenali sebagai 'Mf' itu mengajak mangsa yang dikenali sebagai 'Pa', bersahur bersama di bilik rehat pekerja.

Ketua Polis Pekanbaru, Kompol Bimo Arianto berkata, mangsa sudah memberikan keterangannya dan siasatan sedang dijalankan.

"Kami sudah dapatkan keterangan daripada mangsa dan saksi," katanya yang mengesahkan laporan itu.

Sebelum kejadian, suspek menghubungi mangsa sekitar 3.00 pagi dan mengajaknya makan sahur di luar.

Setelah itu mangsa dibawa ke sebuah tempat rehat untuk pekerja di Jalan Tanjung Datuk Kecamatan Lima Puluh, Pekanbaru.

Mangsa mendakwa kejadian itu berlaku selepas waktu imsak kira-kira jam 4.50 pagi waktu Indonesia.

Meskipun menolak untuk mengadakan hubungan seks, suspek terus memaksa mangsa hingga akhirnya wanita itu diperkosa sebelum menghantarnya pulang ke rumah.

Mangsa kemudiannya mengadu kejadian itu kepada keluarganya sebelum laporan polis dibuat.
-sinarharian-

Tiada ulasan: