"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

2 anak perempuan Taib Mahmud antara wanita terkaya di Malaysia

ARIF ATAN

Akhbar mingguan perniagaan, Focus Malaysia menyenaraikan dua anak perempuan Yang Dipertua Negeri Sarawak, Tun Abdul Taib Mahmud dalam kumpulan 25 wanita terkaya di Malaysia bagi tahun ini.

Kedua-dua anak kepada bekas Ketua Menteri Sarawak dari tahun 1981 sehingga 2014 sekaligus paling lama menerajui negeri itu ialah Datuk Hanifah Hajar Taib-Alsree dan Jamilah Hamidah Taib.

Masing-masing di tangga ke sembilan dan ke-11 dengan jumlah keseluruhan kekayaan mereka dilapor mencecah RM595 juta.

Hanifah, 45, memiliki pegangan saham sebanyak 6.76 peratus manakala Jamilah, 57, menguasai 6.27 peratus saham dalam Cahya Mata Sarawak Bhd (CMS), lapor akhbar Edisi 221, 25 Februari-3 Mac itu lagi.

Mereka antara empat wanita beragama Islam yang termasuk dalam senarai berkenaan menurut sumber Bursa Malaysia dan Bloombergh.

Gabungan kekayaan kesemua 25 wanita terkaya itu meningkat sebanyak RM200 juta atau dua peratus daripada RM9.5 bilion pada 2015 kepada RM9.7 bilion tahun ini.

Tiada ulasan: