"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video: Pencuri dipaksa gali kubur sendiri

Afrika Selatan – Seorang lelaki yang ditangkap penduduk kerana disyaki melakukan banyak jenayah pecah rumah dipaksa menggali lubang sebelum separuh badannya ditanam dalam lubang itu.

Dalam rakaman video yang disiarkan semalam, orang ramai di bandar Dwarsloop di wilayah Mpumalanga kemudian memukul lelaki itu yang separuh badannya tertanam.

Dalam kejadian minggu ini, selepas ditangkap, lelaki itu diberi penggali dan dipaksa oleh orang ramai yang mengerumuninya, supaya menggali lubang kuburnya sendiri sebelum diarah masuk ke dalam lubang itu dan ditanam separuh badan.

Dalam video berkenaan yang dirakam seorang penduduk dikenali sebagai Tumelo Dibakwane, beberapa orang dilihat memukul kepala lelaki itu dengan penggali.

Menurut media tempatan, orang ramai sebelum ini bercadang membakar lelaki berkenaan hidup-hidup dan selepas lebih sejam tertanam, selepas puas merayu, lelaki berkenaan dibebaskan.

Polis kemudian menghantar lelaki itu ke hospital kerana mengalami beberapa kecederaan dan menurut jurucakap polis bandar itu, Sarjan Gerald Sedibe, mangsa enggan membuat laporan. – Daily Mail
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: