"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anggap Pas kini bercelaru, lebih 50 bekas ahli sertai Umno

ARIF ATAN
Anggap Pas kini bercelaru, lebih 50 bekas ahli sertai Umno
Sekumpulan ahli Pas dari Dewan Undangan Negeri (Dun) Tendong, Pasir Mas mengganggap parti dianggotai mereka semakin bercelaru sejak Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meninggal dunia.

Wakil kumpulan itu, Mat Zaid Junoh, 55, berkata menyedari hal tersebut beliau bersama 50 ahli Pas lain mengumumkan untuk menyertai Umno.

Bekas tentera itu berkata, hubungan silaturrahim khususnya dalam kalangan pimpinan tertinggi Umno menarik perhatiannya termasuk dua anak perempuan beliau untuk menyertai Umno.

“Sejak kematian Mursyidul Am Pas, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat parti ini semakin bercelaru, Pas juga kekal dengan sikap menuding kesalahan kepada pihak lain.

“Saya tertarik dengan ikatan silaturrahim sesama orang Umno terutama yang ditunjukkan oleh kepimpinan tertinggi.

“Walaupun aktif dengan Pas Cawangan Tepi Sungai Tendong sejak 29 tahun lalu tapi sudah sampai masa saya masuk Umno dan jejak saya turut disertai dua orang anak perempuan saya,” katanya ketika ditemui pemberita.

Sejak 10 tahun lalu lagi, jelasnya, hasrat untuk menyertai Umno terpendam lantaran tidak berpuas hati dengan tindak-tanduk Pas dalam pakatan pembangkang sebelum ini.

Mat Zaid dan kumpulan terbabit menyerahkan borang pendaftaran kepada Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed dalam majlis Jamuan Rakyat di Kampung Paloh semalam.

Sementara itu, Mustapa dipetik Utusan Online berkata, pihaknya menjangkakan lebih ramai lagi akan menyertai Umno menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU 14).

“Angka 50 orang ini adalah jumlah yang agak besar, selalunya dalam empat hingga lima orang sahaja.

“Setakat ini kita dapat maklumat ada sahabat-sahabat kita di Pasir Puteh dan Kuala Krai akan turut sama dalam perjuangan Umno,” ujarnya lagi

Tiada ulasan: