"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Salahudin dapat ugutan bunuh, bangkai lembu dan nota ugutan

BORHAN AHMAD
"Pada awalnya saya lihat ia perkara kecil sahaja tetapi nampaknya polis memandang serius perkara ini kerana ia ugutan ke atas eeorang menteri," kata Salahudin kepada Malaysia Dateline.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Salahudin Ayub mendapat ugutan bunuh dua hari lepas dengan cara meletakkan bangkai lembu dan nota ugutan bunuh di hadapan rumahnya.

Berikutan itu seorang saspek telah ditahan polis dan hari ini mahkamah telah membenarkan beliau disambung tahanan remannya.

Salahudin ketika dihubungi mengesahkan perkara ini dan ia sedang disiasat oleh pihak polis.

“Saya diberitahu dua hari lepas tentang seekor bangkai lembu telah diletakkan di depan rumah saya di DUN Simpang Jeram, Johor.

“Padanya terdapat sekeping kertas mengugut bunuh saya dan laporan polis telah dibuat.

“Pada awalnya saya lihat ia perkara kecil sahaja tetapi nampaknya polis memandang serius perkara ini kerana ia ugutan ke atas eeorang menteri,” kata Salahudin kepada Malaysia Dateline.

Menurut Salahudin, hari ini ada lagi pegawai polis datang ke pejabat beliau di Kementerian Pertanian, Putrajaya untuk mengambil kenyataan.

“Sehingga ini saya tidak tahu lagi apa motifnya.

“Kita serahkan perkara ini kepada pihak polis untuk membuat siasatan,” kata beliau lagi.

Tiada ulasan: