"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis mungkin panggil Najib sebab dituduh terlibat bunuh Altantuya

Kow Gah Chie

Polis tidak menolak kemungkinan akan memanggil bekas perdana menteri Najib Razak bagi menyiasat tuduhan terbaru yang mendakwa beliau mengarahkan pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibuu.

Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador, berkata demikian semasa menjelaskan terdapat puluhan individu akan yang dipanggil berhubung perkara itu.

"Berpuluh-puluh orang semuanya," katanya pada sidang akhbar ketika ditanya jika Najib akan dipanggil pihak berkuasa.

Isnin lepas, Malaysiakini melaporkan bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK) Azilah Hadri telah memohon untuk mengkaji semula sabitan pembunuhannya di Mahkamah Persekutuan.

Azilah Hadri dalam akuan berkanun (SD) yang dibuatnya mengakui buat pertama kali Najib telah mengarahkan dia membunuh Altantuya.

Sehubungan itu, Abdul Hamid berkata pihaknya telah memanggil beberapa saksi untuk membantu siasatan.

Katanya, polis tidak akan berdiam diri terhadap sebarang kes yang menggugat isu keselamatan dan akan mengambil tindkan yang sesuai.

"Tindakan berhubung SD Azilah telah pun berjalan, beberapa saksi individu, telah pun disenaraikan untuk dipanggil, untuk diambil kenyataan

"Dan sudah tentu pihak polis akan tunggu apa jua arahan-arahan spesifik yang mungkin ada daripada Jabatan Peguam Negara, tetapi dalam modus operandi pasukan polis ini sudah ada apakah SOP untuk tindakan-tindakan yang perlu kita ambil, itu dah ada, kita jalankan," katanya.

Tiada ulasan: