"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PH calonkan Anwar sebagai PM lepas Dr M tak setuju pengerusikan mesyuarat

Malaysiakini
Pakatan Harapan (PH) hari ini mengesahkan mencalonkan Presiden PKR Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri.

Menurut kenyataan hari ini, keputusan itu dicapai sebulat suara semalam selepas Dr Mahathir, yang kini merupakan perdana menteri sementara tidak bersetuju mempengerusikan mesyuarat Majlis Presiden PH yang juga diadakan semalam.

Kenyataan PH itu hadir kira-kira sejam selepas Dr Mahathir Mohamad mendedahkan punca beliau meletakkan jawatan sebagai perdana menteri.

“Hari ini ahli-ahli parlimen PH daripada PKR, DAP dan Amanah telah mencalonkan Anwar sebagai calon perdana menteri bagi kerajaan PH," kata kenyataan itu.

Tiada ulasan: