"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PH kini 3 parti tapi masih boleh bincang dengan Dr M Anwar

Kow Gah Chie & Low Choon Chyuan

Presiden PKR, Anwar Ibrahim berkata Pakatan Harapan (PH) sekarang hanya mempunyai tiga parti berikutan pengunduran Bersatu daripada gabungan itu.

Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada Dr Mahathir Mohamad masih merupakan pengerusi Bersatu.

"Kamu kena tanya dia, dia mungkin menukar fikirannya esok," katanya berseloroh.

"Setakat yang saya tahu, apakah kedudukan PH? PH adalah seperti hari ini, seperti yang kita bincangkan pagi ini iaitu Keadilan (PKR), DAP dan Amanah.

"Bersatu dah putuskan beberapa minggu lepas tinggalkan (PH). Tetapi sudah tentu kita masih boleh teruskan perbincangan, termasuk dengan Tun M," katanya kepada media selepas mempengerusikan Majlis Presiden PH awal hari ini.

'Majoriti Melayu sokong saya'

Anwar turut ditanya mengenai kenyataan Mahathir bahawa orang Melayu tidak dapat menerimanya sebagai perdana menteri akan datang.

Anwar berkata bekas perdana menteri itu sendiri menolaknya dan bukan orang Melayu.

"Tun M tolak saya, tapi orang Melayu saya belum pasti sebab saya bertanding di semua kawasan majoriti besar orang Melayu sokong saya.

"Di PD (Port Dickson) majoriti besar orang Melayu, lebin 60 percent sokong saya, di Pulau Pinang basednya Melayu," katanya.

Tiada ulasan: