"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tun terus bersama PH, kata Salahudin selepas pertemuan

BORHAN AHMAD
Pertemuan dengan Anwar di sebelah pagi sebelum mereka bertemu Tun Dr Mahathir di sebelah petang bagi menyusun pendekatan jangka pendek dan panjang PH.

Tun Dr Mahathir Mohamad berjanji akan terus bersama Pakatan Harapan (PH) bagi menentang kerajaan pintu belakang yang ditubuhkan oleh Perikatan Nasional (PN) bagi mengembalikan mandat yang telah diberikan oleh rakyat pada pilihan raya umum ke 14 lalu.

Perkara ini dinyatakan oleh beliau kepada rombongan pimpinan kanan PH yang mengunjungi beliau di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putarajaya petang tadi.

“Insya Allah Tun (Mahathir) terus bersama kita,” kata Datuk Salahudin Ayub kepada Malaysia Dateline.

Salahudin bersama Presiden AMANAH Haji Mohamad Sabu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Setiausaha Organisasinya, Anthony Loke serta Pengarah Komunikasi PKR menemui Tun Dr Mahathir petang tadi. Turut serta adalah Ketua Pemuda (Armada) Bersatu Syed Saddiq.

Sebelum itu, iaitu pada jam 11 pagi, kesemua mereka mengadakan pertemuan dengan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di pejabatnya di Kuala Lumpur.

“Anwar tidak menyertai pertemuan kami dengan Tun kerana beliau sudah ada PC (sidang media) yang telah dirancang terlebih awal,” kata bekas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani itu.

Dalam sidang medianya, Anwar memberitahu media, wakil beliau dan PH bertemu Tun Dr Mahathir petang tadi manakala beliau sendiri berhubung dengan Tun Dr Mahathir melalui telefon.

Dalam pertemuan dengan Anwar, pimpinan kanan PH telah menggariskan bersama pendekatan jangka pendek dan jangka panjang PH ketika suasana ekonomi dan politik negara tidak menentu.

Tiada ulasan: