"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Letak jawatan selepas 17 hari: Kalau tiada apa-apa, masakan tempua bersarang rendah

MALAYSIA DATELINE
Tindakan Datuk Seri Noh Omar meletakkan jawatan Pengerusi MISC selepas 17 hari dilantik menjadi tanda tanya di kalangan pelbagai pihak bahkan di kalangan pengkaji politik.

“Kalau tidak ada-ada, masakan tempua bersarang rendah,” tulis bekas Penasihat Media Perdana Menteri, Datuk Kadir A Jasin.

“Kalau tidak apa-apa, takkan baru 17 hari, letak jawatan dah?” kata Kadir melalui tulisan dalam facebook beliau.

Menurut The Star, Noh Omar letak jawatan Pengerusi MISC selepas berbincang dengan Perdana Menteri.

“Ini misteri sebab pada masa para panglima perang Perikatan Nasional berlumba-lumba dapatkan jawatan tinggi dalam GLC, Noh tiba-tiba mengundurkan diri.

“Kenyataan MISC – sebuah syarikat milik Petronas – tidak bagi sebab Noh berhenti,” tulis bekas Ketua Pengarang Media Kumpulan NST itu.

MISC Bhd mengumumkan bahawa Tan Sri Noh Omar yang baru saja dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah pada 1 Jun lalu telah meletak jawatan, berkuatkuasa 17 Jun 2020.

“Tan Sri Noh Omar telah membuat keputusan untuk meletakkan jawatan selepas berbincang dengan Perdana Menteri Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Noh berharap Lembaga MISC dan pengurusannya akan mencatatkan kejayaan dalam usaha menerajui syarikat itu ke tahap yang lebih tinggi.

Sebaliknya, Lembaga Pengarah MISC turut memberikan harapan yang sama ke atas Noh dalam usaha dan masa depan beliau.

MISC adalah perkhidmatan serta penyelesaian maritim yang berkaitan dengan tenaga antarabangsa terkemuka.

Tiada ulasan: