"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pas masih pertahankan PN

 FAZLI RADZI

Ketika Umno sudah meletakkan syarat baharu dengan kerajaan Perikatan Nasional (PN), Pas pula cuba mempertahankan kerjasama politik itu.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man terus mengulangi pendirian itu walaupun Umno telah menetapkannya demikian melalui Mesyuarat Biro Politik Majlis Tertinggi Umno malam tadi.

Tuan Ibrahim yang juga Menteri Alam Sekitar dan Air itu turut menegaskan Pas juga akan memperkukuhkan Muafakat Nasional (MN).

“Kita akan mengadakan perbincangan berhubung perkara ini,” kata Ahli Parlimen Kubang Kerian itu.

Umno malam tadi dalam yang dipengerusikan Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamid membuat pertimbangan untuk menarik diri daripada menyokong PN.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Ahmad Maslan, melalui kenyataan media berkata parti itu juga akan memberikan syarat baharu melalui perjanjian bertulis kepada kerajaan PN untuk dilaksanakan secepat mungkin bagi meneruskan kerjasama politik.

“Umno akan mencadangkan kepada Jawatankuasa Pemandu Muafakat Nasional (MN) supaya MN didaftar dengan segera sebagai sebuah gabungan politik yang sah,” dipetik dari kenyataan itu lagi.

Tiada ulasan: