"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Maradona disemadikan di perkuburan Bella Vista, Buenos Aires

Media mengelilingi sebuah ambulans dipercayai sedang membawa lagenda bola sepak, Diego Maradona di Buenos Aires pada 11 Nov. (Gambar AP)

BUENOS AIRES: Pemain bola sepak hebat Argentina Diego Maradona selamat disemadikan di tanah perkuburan di kawasan perumahan Bella Vista berhampiran Buenos Aires, lapor agensi berita Sputnik, memetik penyiar TN.

Tanah perkuburan itu dipilih kerana ibu bapa Maradona dikebumikan di sana.

Penyerang ikonik itu meninggal dunia pada Rabu pada usia 60 tahun akibat serangan jantung.

Dua minggu sebelum kematian beliau, Maradona dibenarkan keluar dari hospital selepas menjalani pembedahan di bahagian otaknya.

Berlaku pergaduhan dan rusuhan di Buenos Aires pada Khamis ketika majlis perpisahan berlangsung. Sekurang-kurangnya 9 orang ditahan manakala ramai orang awam, wartawan dan jurukamera RT, mengalami kecederaan.

Tiada ulasan: