"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Harakahdaily ditegur Istana Perak kerana tidak beradap

MALAYSIA DATELINE

Jurucakap Istana Perak, Datuk Seri Mohd Annuar Zaini menegur portal Harakahdaily agar belajar lebih beradab dalam menjunjung adat Negeri Beraja-Rakyat Bersultan.

Ini berikutan portal milik Pas itu menyiarkan gambar Pesuruhjaya Pas Perak Razman Zakaria yang setanding dengan Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah.

“Jangan sampai disama tarafkan kedudukan seorang Adun dengan darjat seorang Raja Pemerintah.

“Nasihat saya kepada Ketua Pengarang Harakahdaily, belajarlah lebih beradab dalam menjunjung adat NEGERI BERAJA – RAKYAT BERSULTAN.

“Bila meletakkan gambar; jangan sampai disama tarafkan kedudukan seorang ADUN dengan darjat seorang Raja Pemerintah,” tegas beliau yang juga Ahli Dewan Negara Negeri Perak di laman Facebooknya.

Tiada ulasan: