"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menang macam tak menang!

MOHAMED HANIPA MAIDIN

1. Pagi ini tiada sidang Parlimen (tiada sidang pada hari Jumaat), tak ada perbicaraan di mahkamah (masih belum berhasrat untuk hidupkan sijil amalan (practising certificate -PC) dan belum ada program pagi ini (malam ini insyaAllah kena berada di Shah Alam, ada Sinar live anjuran akhbar Sinar Harian), maka cuba bermesra dengan alam..baru nak belajar bercucuk tanam.

2. Baru tahu bila mata memandang sayuran yang ditanam mula tumbuh, rasa teruja dan keluarlah lafaz subhanallah.

3. Jika di dalam Parlimen, lebih mudah lidah bergerak lafaz astaghfirullah bila lihat dan dengar aksi yang pelbagai misalnya dengar hujah lucu dan pelik setengah YB yang sibuk kira berapa kali gomen tebuk atap yang KHIANAT menang undi belah bahagian. Kenapa lucu dan pelik?

Ya lah. Dah beberapa kali mereka menang undi belah bahagian dalam dewan, yang lucu dan pelik depa masih tak berani nak benarkan usul undi tak percaya (votes of non confidence) dibentang, dibahas dan diundi di Parlimen.

Begitu juga dah mula banyak menang PRK sebelum tebuk atap, awat lah tak mahu tunggu PRU 15. La ni baru sibuk melatah nak bubar parlimen dan buat PRU.. Apa lah punya samdol!

Bila semalam PH++ alhamdulillah dapat 100 undi dan ramai juga YB yang tak hadir, lagilah depa makin kecut walau mereka menang semalam.

4. Saya tertanya “Apa lah bestnya jadi gomen dengan KHIANAT mandat rakyat dan mungkin dimaki hari-hari, apalah bestnya menang undi tapi masih takut dan kecut perut, apalah bestnya jadi PM, menteri dan timbalan menteri, tapi hari hari risau dan bimbang gomen tebuk atap bila bila boleh runtuh! Itu baru “azab” khianat di dunia! .

No worry, be happy!

Tiada ulasan: