"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ingat! Umno yang buat masjid! / UBN Najib Altantuya / PKFZ

Penarik Beca

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pernah berkata, walaupun sehingga kini Barisan Nasional (BN) masih belum memerintah Kelantan, namun langkah membina dan membesarkan masjid tetap diberi keutamaan dengan peruntukan yang disalurkan ke arah pengembangannya berkali ganda mengatasi kerajaan negeri.

"Sepanjang 18 tahun PAS memerintah, berapa masjid yang dibina. Saya dimaklumkan hanya satu iaitu di Rantau Panjang. Tetapi sehingga kini projek itu masih tergendala," katanya (lihat Utusan Malaysia 5/1/08 "Kelantan dijanjikan pusat ketamadunan Islam")

Mengenai kesungguhan Umno membina masjid itu, wakil Umno Terangganu, Datuk Dr Rosli Mat Hassan hari ini berkata: "Apabila kita buat masjid, tapi kita tak pergi masjid. Kita buat sekolah tapi kita tidak kenal PIBG" (lihat Malaysiakini 15/10/09 "J
angan letak lagi 'calon payung terjun'")

Berkaitan:
"The problem in Umno is not the constitution but the culture. The amendments are great but it will not change the culture of corruption which is deep-rooted" - Mujahid Yusof Rawa dalam "
PR’s take on Umno reform: Sweet, but time will tell" (Malaysian Insider 15/10/09)

Tiada ulasan: