"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketua Polis mana rompak duit makan tahanan bersih?

Tranungkite

Benarkan tahanan bersih diberikan makan RM25 sepinggan? Makanan tak sedap mana, kuah karinya cair RM25. Kalau makanan disediakan untuk 2000 orang ini tak termasuk mana-mana polis buat keluar makanan untuk kaum kerabatnya. Jumlahnya adalah RM50 ribu.

Ketua polis mana yang dapat tander ini?

Adakah benar tahanan yang diberikan angka adalah 1667 orang? Sedangkan proses untuk memberikan kad pengenalan kepada tahanan untuk membebaskan bermula daripada petang sehingga 10 malam? Berapa lama dan ini menunjukkan angka yang dijangkakan adalah lebih daripada itu.

Aku letaklah harga makanan pada hari itu RM5 sepinggan. RM20 dari di rompak oleh polis. Main rompak-rompak ini memang kerja polis.

Kita cabar pihak polis mendedahkan pembelanjaan secara terperinci. Jangan nak tipu rakyat RM25 sepinggan. Makan nasi Arab lauk kambing pun RM17 sepinggan itu pun rasa nak pecah perut pasal banyak!!

Dahlah kirta dicota oeh pihak polis, duit kita pun polis rompak!!
http://penorehgetah.blogspot.com 

1 ulasan:

Suahati berkata...

Ini kerja biasa yg dilakukan mana2 agensi atau pegawai kerajaan. Bila ada program terkejut macamni spt malapetaka dan lawatan menteri selalunya bukan main seronok lagi orang yang bertanggung jawab terhadap program ini.

Tugas utama ialah menyediakan makan minum dan kosnya boleh hentam saja serta pemilihan pembekal pun tidak memerlukan proses tender.

jangan nak bohongla bagi orang2 terutama jabatan yg terlibat selalunya kerja ini memang senang-senang boleh buat duit punya.

Apa tak percya ke .....tanyalah bekas2 staff yang terlibat dibahagian itu. Masa ini taruh nasi sebungkus RM10 pun pehak audit tak kisah. Kaya,kaya,kaya sekejab.