"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas menantu ketua menteri Sarawak dakwa 'diseksa'

Hafiz Yatim

Bekas menantu ketua menteri Sarawak hari ini memberi keterangan mengenai “penyeksaan fizikal, emosi dan mental” yang dialaminya sepanjang 19 tahun perkahwinan dengan Mahmud Abu Bekir Taib.

Menceritakan semula satu peristiwa yang berlaku pada tahun 1994, Shahnaz A Majid, 50, mendakwa Mahmud menyedari terlupa membawa kunci rumah ketika pulang.

NONEPada masa itu, beliau berada di bilik air, kata Shahnaz.

Shahnaz berkata, beliau bergegas keluar dari bilik air selepas Mahmud mengetuk pintu rumah itu dengan kuat.

"Apabila saya buka pintu, dia terus masuk dan menumbuk saya di muka dan di bahu. Dia juga menendang saya di perut,” katanya.
NONE
Shahnaz berkata beliau bagaimanapun tidak membuat laporan polis. Beliau turut mendedahkan satu kejadian lain yang berlaku di antara tahun 1994 dan 1999.

Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Mohd Abdul Karim Abdul Wahab seterusnya mengingatkan peguam Shahnaz berhubung alasan untuk membawa bukti seperti itu dalam prosiding melibatkan tuntutan mutaah RM100 juta.

Peguam Mahmud, Zainul Rijal Abu Bakar dan Saadiah Din, sebelum itu mempersoalkan kesahihan soalan seperti itu memandangkan anak guam mereka mampu membayar dan plaintif hanya perlu mengemukakan bukti untuk menyokong dakwaannya.

Bagaimanapun, peguam Rafiee Mohd Shafie yang mewakili Shahnaz berkata ia bagi menunjukkan alasan sah untuk penceraian itu.

Tiada ulasan: