"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Profesor mati dipukul isteri dengan koleh

Tokyo: Seorang suri rumah memukul suaminya yang berusia 70 tahun hingga mati dengan koleh kopi selepas mendapat tahu lelaki itu bermain kayu tiga.

Akhbar Asahi Shimbun melaporkan, wanita berusia 61 tahun itu menyerang pasangannya selepas mendapat tahu lelaki terbabit mempunyai hubungan sulit, memukulnya berulang kali di muka dan kepala dengan koleh di kediaman mereka di barat daya Tokyo tengah hari kelmarin.

Yasuo Hirose, yang juga profesor kehormat di Universiti Kebangsaan Yokohama dikejarkan ke hospital tetapi kemudian disahkan meninggal dunia.
“Dia ada hubungan sulit dengan wanita yang saya benci,” kata Emiko Hirose kepada polis.

“Saya berang dan memukulnya lebih 10 kali dengan koleh,” katanya.
Emiko kemudian ditahan atas tuduhan membunuh tanpa niat.
-AFP-

Tiada ulasan: