"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini contoh murid dan guru sama-sama bijak lagi pintar

Omakkau
Ini baru betul .. jawapan yang betul dikatakan betul .. jenis guru tidak terikat dengan anutan politik .. jenis pendidik gred A yang cukup profesional.

Murid ini memberi jawapan kepada soalan yang berbunyi ... Senaraikan 3 Organisasi yang ditubuhkan di Malaysia untuk tujuan dakwah.

Jawapan yang diberikan murid berkenaan ialah 1) JAIS (Jabatan Agama Islam Selangor) 2) JAKIM (Jabatan Agama Kemajuan Islam Malaysia) dan 3) PAS (Parti Islam SeMalaysia).

Sekurang-kurangnya anak murid dan guru ini akui akan peranan PAS sebagai suatu organisasi yang ditubuhkan secara sah di negara ini sebagai suatu badan yang bergiat untuk gerak kerja dakwah.

Tiada ulasan: