"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rupa-rupanya selama ini aku ditipu?

modayu
Selama ini aku selalu dengar tentang kewafatan Baginda SAW lain ceritanya. Selalunya aku dengan cerita kewafatan Baginda SAW ini bermula dengan fatimah membuka pintu sehinggalah Baginda SAW menghembuskan nafasnya disebelah fatimah . Dan juga aku dikhabarkan tentang Baginda SAW ada menyebut 'umati! umati! umati!' sebelum pergi buat selamanya. Ada yang mengatakan itu adalah versi syiah laknatullah.

Aku juga hairan, dimana Aishah isteri Baginda SAW ketika saat kewafatan ini berlaku? Adakah aku ditipu selama ini dengan cerita yang palsu. Aku bertanya ust disebuah masjid, jawapan ustaz itu amat menghampakan aku.

Akhirnya kutemui sedikit gambaran yang boleh dipercayai dari sumber2 yang kuat untuk dipercayai dan aku kongsikannya disini utk kita semua fikirkan.

wallahuaklam

Tiada ulasan: