"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Walaupun pelik, perceraian bekas sultanah Johor sah juga?

Tuanku Zanariah Tunku Ahmad kekal tercerai dengan bekas sultan Johor almarhum Sultan Mahmud Iskandar, walaupun persoalan itu hanya berbangkit selepas setahun kematian baginda.
Ini ekoran keputusan mahkamah tertinggi agama negeri, Mahkamah Rayuan Syariah Johor, yang mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah.

Mahkamah Tinggi Syariah sebelum ini mengesahkan keputusan Mahkamah Rendah Syariah yang mengiktiraf perceraian itu.

Keputusan itu dibuat walaupun Tuanku Zanariah tidak dipanggil langsung semasa prosiding perceraian.

Tiga panel diketuai oleh Syed Ali Syed Abu Bakar bersama Marsid @ Morsid Mahrof and Jainudin Mt Sum @ Munaj membuat keputusan itu hari ini.

Tuanku Zanariah, yang bekas Raja Permaisuri Agong, menerima surat memaklumkan perceraian itu pada Ogos 2013.

Tiada ulasan: