"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar intim Zairil dan Dyana Sofya menjadi viral di laman sosial.

Gambar intim Zairil dan Dyana Sofya menjadi viral di laman sosial.
PETALING JAYA: Gambar yang memaparkan aksi mesra dan intim di antara dua ahli politik pembangkang yang tersebar di laman sosial menjadi viral sejak awal pagi Ahad.

Menyedari ia mula mendapat perhatian ramai, akhirnya kedua-dua individu terlibat memberi maklum balas berhubung perkara itu.

Ahli Parlimen Bukit Bendera, Zairil Khir Johari menyifatkan tindakan penyebaran gambar yang memaparkan aksi mesra dan intim yang didakwa melibatkan dirinya dan bekas calon DAP untuk kerusi Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud sebagai taktik politik kotor untuk menjatuhkan karier mereka.

Walaupun gambar tersebut seolah-olah dimuat naik dalam akaun Facebook dengan gambar profilnya, pemimpin pembangkang berusia 32 tahun itu tidak mengulas sama ada akaun media sosial itu palsu atau ia dilakukan oleh penggodam.

"Tidak berminat untuk mengulas mengenai isu tersebut dengan lebih lanjut," kata Zairil.

Sementara itu, Dyana Sofya ketika dihubungi pula berkata, tindakan itu amat menjijikkan dan menyifatkan ia perbuatan politik kotor yang sering digunakan terhadap pembangkang.

"Sebagai seorang wanita, saya sering menjadi sasaran. Saya amat marah," katanya.

Bagaimanapun Dyana enggan melayan atau memberi maklum balas lanjut berhubung insiden itu.

"Ini bukan kali pertama gambar seumpama itu digunakan untuk menjatuhkan saya. Ini perbuatan politik kotor dan saya percaya ia bukan yang terakhir," katanya.

Dyana Sofya, 27, menerusi akaun Twitternya @dyanasmd meluahkan rasa kesalnya terhadap insiden itu.

"Oh... tidak sekali lagi. Mungkin sudah tiba masanya untuk mengambil foto bikini yang sebenar! Ok. Saya hanya bergurau," tulisnya di Twitter pada Ahad.
-mstar-

Tiada ulasan: