"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

TG Nik Aziz samakan Pasma Dengan munafik yang solat belakang Nabi

Tranungkite
Tuan Guru Nik Abdul Aziz dalam satu usrah telah memberikan beberapa peringatan tentang bahayanya musuh dalam gerakan Islam terdiri daripada ahli jamaah yang bodoh dan jahat. Antara amanat beliau ialah:-
Perhatikan yang sertai Pasma mesti dari kalangan orang yang kecewa dan yang jenis tak boleh duduk bawah orang.

Nak duduk di atas jah sokmo. Ana bagi jawatan MB pada Ustaz Mat Yakob; geger (bising) kata ana kena bawa lari masuk hospital.

Direka fitnah. Dulu ana di atas. Loni Us Mat pula duduk di atas. Ana langsung tak dok masalah. Memang sengaja ana buat begini untuk ana tengok siapa hak nak gelepar (gelabah).

Syiah dengan Kawarijj lahir selepas Nabi wafat, sebelum Nabi wafat pun ada hak jenis sembahyang belakang Nabi hak jadi munafik. Pasma ni serupa dengan ni lah.

- Petikan bebas amanat Tok Guru Nik Abdul Aziz dalam satu usrah.

Tiada ulasan: