"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar seniman veteran Tan Sri Jins Shamsuddin yang semakin uzur

Tranungkite
Sudah lama tidak mendengar khabar seniman veteran Tan Sri Jins Shamsuddin, 80 yang mengalami penyakit alzheimer sejak empat tahun lalu.

Gambarnya melalui media sosial sungguh terkejut melihat susuk tubuh nya kini yang semakin kurus dan beliau kelihatan cukup uzur.

Isterinya, Puan Sri Halijah Abdullah, 54, memberitahu suaminya sukar mengingati perkara-perkara lalu namun tidak pernah berhenti daripada memikirkan soal pekerjaannya.


"Dia sudah tidak ingat orang, kadang-kadang dirinya sendiri di televisyen pun dia tidak kenal. Keadaan ingatan dia semakin lama semakin serius.

"Tapi setiap hari dia akan bercakap tentang kerja dan ingin ke Finas untuk bekerja, jika kita bawa dia bercuti pun dia akan suruh balik awal sebab ada urusan kerja katanya," ujar Halijah.

Sama-sama kita doakan agar Tan Sri Jins sentiasa diberi kesihatan untuk terus bersama keluarga nya.

Tiada ulasan: