"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita bukan Islam mengamuk di masjid (Gambar)

Wanita mengamuk di masjid
Masjid Abu Ubaidiah...lokasi seorang wanita memaki hamun jemaah masjid.
IPOH – “Dia meluru masuk dan berjalan ke dalam masjid. Sampai di ruang solat wanita, dia bertanya soalan yang mengejutkan dan kami segera memintanya keluar dari masjid.”

Itu antara reaksi daripada Imam Dua Masjid Abu Ubaidiah, Yunus Harun ketika mengulas mengenai insiden seorang individu wanita dipercayai bukan beragama Islam yang memaki hamun jemaah di masjid berkenaan.

Menurut Yunus, insiden berkenaan berlaku sejurus selepas Asar pada Rabu lalu, ketika dia serta beberapa jemaah lain masih berada di masjid berkenaan.

Malah katanya, insiden itu nyata sesuatu yang mengejutkan kerana ia berlaku secara tiba-tiba.

“Masa tu lepas waktu Asar. Ada lagi jemaah di masjid, tengah berwirid. Saya dan jemaah lain ada di tangga masjid.

“Tiba-tiba sebuah kereta masuk dan seorang perempuan keluar terus masuk ke dalam masjid. Gayanya macam tengah marah. Dia pun tak bawa apa-apa senjata.

"Dia meluru masuk masjid dan bertanyakan soalan yang mengejutkan sehingga memaksa kita memintanya beredar,” katanya.

Tambah Yunus, wanita berkenaan masih enggan keluar sehinggalah mereka semua keluar dan berhimpun di perkarangan masjid.

Katanya, ketika berjalan keluar dari masjid wanita berkenaan dilihat masih lagi merungut-rungut seakan tidak berpuas hati dengan sesuatu.

“Ketika itu kami menghubungi polis untuk datang ke masjid ni, tetapi perempuan itu naik ke keretanya dan beredar dari masjid ni,” katanya.

Sementara itu, Yunus berkata, laporan polis berhubung perkara berkenaan sudah pun dibuat di Balai Polis Tambun serta di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), Ipoh, tengah malam kelmarin.

Justeru pihaknya berharap pihak berkuasa khususnya polis dapat segera bertindak berhubung perkara berkenaan.
-sinarharian

Tiada ulasan: