"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pejabat JPJ W.P kerugian RM750,000 disamun dua lelaki yang hanya bersenjata parang

Kuala Lumpur: Wanita berusia 40-an yang juga anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) ditahan malam tadi bagi membantu siasatan kes samun RM750,000 di kaunter Pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, di sini, semalam.

Difahamkan, wanita itu ditahan selepas memberi keterangan di Balai Polis Setapak malam tadi.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Superitendan Mohamad Roy Suhaimi Sarif berkata, keterangan daripada wanita itu diperlukan dalam kes ini kerana dia sudah bekerja di pejabat itu sejak tiga tahun lalu.

"Pada masa yang sama, kita turut menyiasat mengenai kehilangan telefon pintar anggota RELA itu yang dilarikan suspek," katanya ketika dihubungi.

Dalam kejadian 5.45 petang semalam, dua suspek bersenjatakan parang melarikan wang tunai RM750,000 ketika beberapa kakitangan pejabat jabatan itu sedang membuat pengiraan wang.

Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan dua lelaki terbabit turut memakai topi keledar memasuki kompleks ibu pejabat jabatan itu.


Tiada ulasan: