"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video klip 'Pok Mung Movie' paling viral

MALAYSIA DATELINE
Video klip keluaran 'Pok Mung Movie' paling viral kini.

Video kenyataan Exco Agama Kelantan, Datuk Nasruddin Daud bahawa lafaz takliq perlu dinyatakan sebelum aqad nikah menjadi paling viral kini.

Beratus ribu orang kini dipercayai menonton video klip sepanjang 1.20 minit itu selepas dikongsikan oleh pelbagai pihak dalam facebokk dan laman-laman sosial yang lain.

Dengan nama 'Pok Mung Movie', video kenyataan Nasruddin dalam Dewan Undangan Negeri Kelantan itu disiarkan bersama dengan kenyataan dua penceramah terkenal termasuk Mufti Perlis.

Menurut Ustaz Azhar Idrus yang terkenal dengan soal jawab dengan beliau itu dan Datuk Dr Mohd Asri Zainol Abidin, Mufti Perlis, lafaz taqlik perlu diucapkan selepas aqad nikah berlangsung.

'Pak Mung' adalah istilah yang digunakan oleh Nasruddin untuk menghina Datuk Husam Musa ketika menyatakan tapak bangunan Pusat Khidmat Adun Salor yang kini dinamakan Wisma Tok Guru bukan milik Adun berkenaan atau ayahnya.

Video Nasruddin menyerang pribadi Husam dalam DUN Kelantan dikongsi secara meluas oleh penyokong Pas dalam media sosial sebelum ini.

Dalam sidang DUN Kelantan kelmarin, Nasruddin telah naik angin selepas Husam bertanya, apakah beliau memberikan khutbah atau menggulung perbahasan ketika berucap.

Ekoran itu, Nasruddin telah menyerang pribadi Husam dalam sidang itu tanpa memberikan jawapan kepada persoalan yang dibangkit.

Tiada ulasan: