"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bayi dengan tanda lahir berbentuk 'love' di dahi (Gambar)

Jururawat teriak terkejut melihat bayi ‘cinta’ ini
FMT Reporters 
Kredit: Caters News Agency dan Daily Mail
Memiliki tanda lahir atau birth mark adalah perkara biasa, namun lain pula ceritanya bagi seorang bayi lelaki yang dilahirkan di Ankara, Turki.Beliau diberi gelaran “love baby” oleh kakitangan hospital khususnya jururawat selepas mendapati kewujudan tanda lahir berbentuk hati di dahi kanannya dan berebut berselfie bersama Cinar.

Murat Engin, 30, dan Cyeda, 28, menganggap kelahiran Cinar sebagai kurniaan Tuhan.

Walaupun beliau kini berusia 14 bulan, Cinar tetap menjadi tumpuan di mana ramai peminat sanggup berasak semata-mata untuk berselfie dengannya.

“Cinar adalah anak sulung kami. Tanda lahir berbentuk hati di dahinya sangat istimewa bagi kami. Kami sayangkan dia,” ujar bapanya.

Murat berkata, beliau adalah orang pertama yang ternampak tanda lahir unik itu di dahi Cinar.

“Saya benar-benar terkejut. Saya cuba mendekatinya dan mendapati ia berbentuk hati. Sangat sukar untuk saya menahan mengalirkan air mata,” katanya yang dipetik Daily Mail.

Kredit: Caters News Agency dan Daily Mail
Beliau berkata, jururawat di sekeliling turut menjerit kegembiraan dengan berkata: “Oh Tuhan, ini sukar dipercayai, dia love baby.”

“Apabila isteri saya melihat tanda itu, dia mula mengalirkan air mata. Ia seperti pemberian Tuhan dan tiada siapa yang berprasangka buruk.

Murat berbangga dengan tanda lahir unik itu yang membuatkan orang di sekelilingnya tersenyum tiap kali menatap wajah Cinar.

“Semua orang menggelarnya love baby. Semua orang di hospital mengenalinya,” katanya.

Keluarga Cinar percaya tanda lahir unik itu adalah pembawa tuah kepada mereka.

Tiada ulasan: