"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Papan tanda kontroversi cetus kritikan

Papan tanda yang dapat pelbagai respons di laman sosial.
LOS ANGELES - CALIFORNIA.Gara-gara meletakkan papan tanda kontroversi tertera 'Obama & orang Islam tidak dibenarkan masuk', sebuah kedai runcit di New Mexico, Amerika Syarikat (AS) menerima padah selepas dikecam banyak pihak.

Premis yang terletak di bandar kecil Mayhill, kira-kira 265 kilometer dari tenggara Albuquerque dipercayai telah meletakkan papan tanda itu sejak beberapa tahun lalu, namun ia mula diperkatakan banyak pihak selepas seorang pengembara melaporkannya kepada sebuah stesen TV.

Menurut bekas pekerja kedai runcit tersebut, Marlon McWilliams, pemilik premis terbabit pernah menghalau individu yang tidak mematuhi papan tanda itu.

"Selain Presiden Barack Obama, bekas majikan saya turut menyasarkan beberapa kenamaan dan menjual papan tanda provokasi lain kepada pelanggan," jelasnya.

Sementara itu, Majlis Hubungan Amerika-Islam (Cair) dalam satu kenyataan menggesa pemilik kedai runcit terbabit supaya mencabut papan tanda tersebut demi kepentingan umum, kesusilaan dan perpaduan di AS. - AFP

Tiada ulasan: