"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Skandal seks: Anina perjelas kenapa diamkan diri


SHAH ALAM – "Saya mendiamkan diri kerana tiada bukti kukuh mengaitkan diri saya dalam hal itu," demikian respons Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Anina Saadudin berhubung skandal seks yang dikaitkan dengannya.

Katanya, setakat ini tiada sebarang bukti kukuh bagi mensabitkan dirinya dalam hal itu.

“Saya tiada sebarang komen terhadap skandal seks yang dikatakan ditujukan kepada saya kerana tiada apa-apa bukti menunjukkan saya sebagai individu terlibat.

“Selagi tidak ada bukti, saya tidak akan berkata apa-apa sebab saya tidak nampak asas bahawa saya terlibat hal tersebut. Oleh sebab itu saya mendiamkan diri dan tidak memberi sebarang kenyataan berkenaan hal tersebut,” katanya kepada Sinar Harian selepas majlis pelancaran Bersatu di Stadium Malawati, di sini semalam.

Kata Anina lagi, dakwaan skandal seks itu menggambarkan dirinya begitu penting dalam dunia politik tanah air sehinggakan taktik kotor itu digunakan bagi menjatuhkannya.

“Bagi saya ia tidak mengejutkan, kerana mungkin kehadiran saya dalam politik negara maka saya dikaitkan dengan hal tersebut.

“Tetapi ia tidak langsung menjatuhkan saya. Malah sokongan rakyat akar umbi makin bertambah kuat kepada saya,” katanya.

Dalam pada itu, katanya, meskipun bukan lagi Ketua Srikandi Bersatu, kehadiran pada majlis pelancaran itu sebagai komitmennya yang merupakan salah seorang daripada tujuh pengasas Bersatu.

“Saya adalah antara pengasas Bersatu. Saya perlu datang kerana komitmen saya untuk menentang kerajaan kleptokrat dan berdiri kukuh di belakang Tun Dr Mahathir Mohamad (Pengerusi Bersatu). Gagasan Mahathir itu akan saya sokong hingga ke akhir perjuangan saya.

“Saya tiada rasa apa-apa tetapi bangga dapat bersama dengan pucuk kepimpinan Bersatu. Paling mengembirakan saya kehadiran ahli yang datang dari seluruh negara tanpa perlu peruntukan kepada mereka,” katanya.

Kata beliau, objektif dalam perjuangan adalah untuk menyelamatkan Malaysia dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak digugurkan.

“Saya difahamkan saya bukan lagi Ketua Srikandi, namun itu bukan isunya. Ketika awal Bersatu ditubuhkan, saya telah menolak beberapa kali jawatan itu kerana ia bukanlah objektif perjuangan saya,” katanya.

Tiada ulasan: