"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video: 5 maut serangan di luar Parlimen Britain


Sebuah kereta merempuh laluan pejalan kaki, manakala seorang anggota polis diserang di luar bangunan Parlimen Britain petang semalam waktu tempatan.

'Serangan' tersebut mengakibatkan lima maut manakal sekurang-kurang 40 orang yang lain cedera. Polis Britain menganggap ini sebagai 'serangan militan'

Perdana Menteri, Theresa May, mengutuk serangan berkenaan dan menyifatkannya ia dilakukan oleh mereka yang 'sakit dan berakhlak buruk'.

Penyerang dan anggota polis yang ditikam dilaporkan terbunuh bersama tiga pejalan kaki yang dilanggar kereta di jambatan Westminster yang merempuh halangan di luar bangunan Parlimen.

Tiada ulasan: