"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelajar ‘bawa geng’ belasah peniaga (Gambar)


Petaling Jaya – Seorang pelajar lelaki berkelakuan tak ubah seperti ‘samseng’ apabila membelasah seorang peniaga hingga tidak sedarkan diri hanya kerana menegurnya ponteng sekolah.

Dalam kejadian yang didakwa berlaku di sebuah pusat beli-belah di Gombak pada Rabu, pelajar yang ‘bengang’ dengan peniaga berkenaan telah memanggil beberapa rakannya dari Taman Melati, Gombak untuk membelasah peniaga tersebut sehingga koma.

Berdasarkan perkongsian di Facebook, pelajar terbabit yang memakai pakaian sukan dikatakan telah ditegur oleh mangsa kerana ponteng sekolah sebelum dia dibelasah.

Turut menjadi tular adalah gambar pelajar terbabit dan dua lagi remaja dalam keadaan bergari bersama dua anggota polis.

Perkongsian gambar tersebut mendapat kritikan netizen, dengan ramai yang meluahkan kebimbangan dengan trend samseng dalam kalangan pelajar sekolah yang semakin menjadi-jadi pada masa ini.
-mstar

Tiada ulasan: