"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isteri maut akibat dibakar suami

SUNGAI PETANI - Seorang isteri maut dibakar suaminya, dipercayai akibat dendam di sebuah rumah di Taman Arked dekat sini 26 Mei lepas.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Superintendan Saifi Abd Hamid berkata, dalam kejadian kira-kira 12 tengah hari itu, mangsa berusia 44 tahun sedang membersihkan ayam di dalam sinki yang terletak di belakang rumahnya sebelum suaminya yang datang menaiki motosikal bertindak membaling botol berisi minyak petrol yang telah dibakar ke arah mangsa.

"Kejadian itu disedari anak lelaki mangsa yang berusia 19 tahun apabila dia terdengar suara ibunya menjerit dari arah belakang rumah terbabit.

"Dia bergegas ke halaman belakang rumah dan mendapati tubuh ibunya yang berbau minyak petrol, sedang terbakar dan terlihat kelibat ayahnya melarikan diri," katanya ketika dihubungi Bernama, hari ini.

Tambahnya, mangsa sempat berlari ke dalam bilik air untuk memadamkan api sebelum dibawa ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) oleh anaknya, dan kemudiannya dirujuk ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB).

"Bagaimanapun, kira-kira pukul 8.27 pagi semalam, seorang kakitangan unit kebakaran HSB menelefon polis dan memaklumkan bahawa mangsa telah meninggal dunia semasa dirawat di sana.

"Susulan itu, suami mangsa berusia 44 tahun yang menjadi gelandangan sejak dua tahun lepas ditahan bagi membantu siasatan," katanya.

Saifi berkata, anak mangsa mendakwa ibu bapanya sedang dalam proses perceraian dan tinggal berasingan sejak 10 tahun lepas.

"Kejadian itu dipercayai berlaku selepas ibu mangsa enggan tinggal bersama ayahnya," katanya.

Sementara itu, hasil bedah siasat mendapati mangsa mengalami kesan lecur di seluruh bahagian badan dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh.
 -Bernama

Tiada ulasan: