"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemandu Uber tunjuk kemaluan ditahan, disyaki cabul wanita (video)


Bernama

GEORGE TOWN: Sebaik saja seorang penumpang wanita memasuki keretanya, pemandu Uber itu terus membuka zip seluar dan mengeluarkan kemaluannya.

Dengan pantas pemandu menarik tangan wanita itu memegang kemaluannya.

Mangsa yang terkejut dengan kelakuan pemandu terus menjerit meminta tolong, lantas keluar dari kenderaan yang dikatakan sebuah teksi Uber.

Detik cemas itu diceritakan Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Anuar Omar.

Katanya, polis menahan seorang pemandu Uber selepas disyaki mencabul wanita berkenaan, seorang warga Vietnam yang menaiki kenderaannya dalam kejadian di Paya Terubong, semalam.

Menurutnya, kejadian itu berlaku kira-kira 3.50 petang ketika wanita lingkungan 20-an itu menaiki teksi itu untuk perjalanan dari Lintang Paya Terubong ke Jalan Agril di sini.

Katanya, wanita itu berjaya keluar dari teksi suspek sebelum kenderaan itu bergerak.

Wanita itu segera memaklumkan kejadian berkenaan kepada suaminya yang berada di kawasan sekitar.

Si suami bersama 10 lelaki berjaya mengesan teksi berkenaan yang masih menunggu pelanggan.

Kumpulan itu bertindak memukul pemandu Uber berkenaan di Lintang Paya Terubong 1 serta merosakkan kenderaannya.

Anuar berkata, pemandu Uber itu cedera di bahagian kepala, tangan dan kaki kiri serta dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk rawatan.

“Siasatan lanjut masih dijalankan, termasuk mengesan mereka yang memukul pemandu Uber itu,” katanya.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan.

Katanya, kejadian itu turut dirakam orang awam yang berada di tempat kejadian dan videonya menjadi tular.

Tiada ulasan: