"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita bogel berkeliaran di sekitar Ampangan (Gambar)

SARINAH MAT KASIM

Kelibat wanita berkenan berkeliaran di sekitar Ampangan.
SEREMBAN - Peniaga di sekitar Ampangan, di sini terganggu dengan kehadiran seorang wanita tidak berpakaian yang dipercayai mengalami masalah mental.

Tinjauan Sinar Harian ke lokasi itu petang tadi mendapati, wanita berusia dalam lingkungan 40-an itu sedang tidur di kaki lima dekat ruang kedai niaga, sebelum bangun untuk membuang air kecil dan air besar di hadapan kedai di situ.

Peniaga, Elmi Samsudin, 74, berkata, wanita tersebut telah lama berada di situ, namun sejak kebelakangan ini dia suka berbogel dan berkeliaran di sekitar Ampangan.

Katanya, wanita itu kini semakin agresif apabila bertindak memaki-hamun orang ramai yang lalu-lalang di kawasan itu, selain mengganggu peniaga.

“Dulu dia hanya tidur di kaki lima ini sahaja, tetapi sejak kebelakangan ini dia suka berbogel, buka baju sesuka hati dan membuang najis bersepah-sepah.

“Aduan telah dibuat kepada pihak polis dan JKM tetapi menurut mereka itu bukan di luar kuasa mereka untuk mengambil wanita ini.

“Kami berharap pihak berkaitan dapat datang ke sini serta mengambil wanita ini untuk diletakkan ke tempat sepatutnya,” katanya.

Menurutnya, peniaga di situ rimas dengan kelakuan pelik wanita tersebut, selain bimbang keselamatan serta perkara tidak diingini berlaku kepadanya.

Tiada ulasan: