"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BERSATU bakal diharamkan kerana ARMADA?

Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) memberi amaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) boleh diharamkan jika terus menggunakan Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA) untuk pergerakan pemudanya.

“Kesalahan ini berat dan boleh menyebabkan sesebuah pertubuhan dibatalkan.

“Siasatan masih diteruskan bagi meneliti isu ini,” Ketua Pengarah ROS Surayati Ibrahim dipetik sebagai berkata dalam kenyataan yang dilaporkan Utusan Online.

Jabatan itu juga berkata istilah ARMADA untuk jawatankuasa Pemuda BERSATU tidak pernah diluluskan dalam perlembagaan parti serpihan Umno itu.

Justeru, katanya, tindakan menggunakan nama ARMADA adalah melanggar perlembagaan parti dan Akta Pertubuhan 1966.

Malaysiakini sedang cuba mendapatkan reaksinya Ketua Pemuda BERSATU Syed Saddiq Syed Abdul Rahman susulan perkembangan itu.
-malaysiakini

Tiada ulasan: