"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Akhirnya Pas masuk PWTC…

MALAYSIADATELINE
Pas mengakhiri sempadan politiknya dengan Umno apabila pemimpin kanannya akan bersama parti keramat orang Melayu itu untuk mengadakan Kongres Tolak ICERD di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 25 November (Ahad) ini.

Dalam sepucuk surat perkeliling yang kini ditularkan telah dihantar kepada pimpinan Pas Negeri Selangor, semalam, menunjukkan penganjuran utama adalah Pas Pusat.

Ia turut dianjur bersama dengan Gerakan Pembela Ummah (ummah) dan Sekretariat Kedaulatan Negara (Daulat).

Surat perkeliling yang dikeluarkan oleh Setiausaha Perhubungan Pas Selangor Abdullah Halim Omar itu turut mengarahkan setiap peringkat kepimpinan sayap parti menghantar sekurangnya lima wakil Dewan Undangan Negeri dan Kawasan masing-masing.

Pas menyebut himpunan rakyat ini sebagai ‘Kongres’ manakala Umno pula menyebutnya sebagai ‘Konvensyen’ dalam usaha dua parti itu untuk mempromosi program tersebut kepada ahli parti masing-masing.

Dijangka Timbalan Presiden Pas Tuan Ibrahim Tuan Man dan Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi akan memberikan ucapan.

Turut memberi ucapan bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan.

Ucaptama akan dilakukan oleh bekas ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamad.

Juga ucapan beberapa pimpinan NGO yang menolak ratifikasi ICERD.

Dijangka Kongres/Konvensyen Tolak ICERD ini akan mengumpulkan resolusi hasil daripada perbincangan sehari yang diadakan itu.

Kongres/Konvensyen Tolak ICERD oleh Pas dan Umno ini yang akan berlansung sehari sahaja itu adalah susulan daripada persepakatan pimpinan Pas dan Umno untuk mengadakan demontrasi rakyat secara besar-besaran pada 8 Disember depan untuk membantah cadangan ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

Tiada ulasan: