"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gagal pikat pelajar, guru cuba kelar leher



Guru terbabit mengajar di Sekolah Tinggi Rockwell di Bangarupeta. - FOTO NDTV
HYDERABAD - INDIA. Gara-gara usaha 'memikat' pelajarnya tidak dilayan, seorang guru lelaki bertindak menyerang dan cuba mengelar leher pelajar terbabit.

Dalam kejadian di daerah Kurnool, wilayah Andhra Pradesh awal pagi semalam, guru bernama Shankar itu pergi ke rumah pelajar perempuan berkenaan dan cuba untuk mengelar leher pelajar itu menggunakan pisau.

Guru berusia 25 tahun yang dipercayai sedang mabuk itu kemudian mengelar lehernya sendiri.

Ketika kejadian, pelajar terbabit bersendirian di rumah, namun jeritannya berjaya menarik perhatian jiran tetangga yang kemudian bergegas keluar.

Shankar berjaya ditangkap dan dibelasah sebelum diserahkan kepada pihak polis yang membawanya ke hospital untuk mendapatkan rawatan.

Menurutnya polis, pelajar berusia 15 tahun tersebut mengadu kepada ibunya tentang perangai Shankar yang sering mengacaunya, dan si ibu telah memberi amaran kepada guru tersebut.

Guru bahasa Hindi di Sekolah Tinggi Rockwell itu dikatakan telah mengganggu pelajar terbabit sejak setahun lalu.

Sementara itu, Menteri Pendidikan Andhra Pradesh, Ghanta Srinivas dilaporkan telah menggantung tugas guru tersebut dan kes telah difailkan ke atasnya kerana cuba membunuh pelajarnya. - NDTV

Tiada ulasan: