"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Drama ‘Isteri untuk Disewa’ buat Mufti Persekutuan hantar surat kepada pengarah

MALAYSIADATELINE

Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Dr Zulkefli al Bakri menulis surat kepada Pengarah Osman Ali berkenaan drama arahannya berjudul ‘Isteri untuk Disewa’.

Drama Isteri untuk Disewa sebanyak 24 episod itu kini sedang ditayangkan di Asto Ria dan Ria HD setiap Isnin sehingga Khamis.

Dr Zulkifli berkata, beliau berkesempatan menonton drama yang dilakonkan oleh Fattah Amin dan Tiz Zaqyah itu semalam.

“Semalam setelah selesai solat Isyak, saya sengaja mengambil peluang menonton drama Isteri Untuk Disewa.

“Ada mustafti yang bertanya tentang beberapa isu fiqh dalam drama ini. Insya Allah, saya sedang menyiapkan surat terbuka kepada pengarah drama ini,” ujarnya di status dimuat turun dalam facebooknya hari ini tanpa menyatakan sebab surat terbuka itu dikirimkan.

Drama Isteri untuk Disewa itu adalah adaptasi daripada novel tulisan Syamnuriezmil manakala penulis skrip oleh Mimie Zakaria, Farah Izzati.

Selain Fattah dan Tiz Zaqyah antara pelakon pembantu lain turut melakonkan watak dalam drama itu adalah Zul Helmy, Nelissa Edreena, Sherry Aljeffri, Rashidah Jaafar, Kazar, Zaidi Omar, Dian P Ramlee, Hilal Azman, Badrul Muhayat, Aleza Shadan.

Tiada ulasan: