"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak menteri ditahan positif ganja

Seorang anak menteri dilaporkan ditahan polis tengah malam tadi selepas didakwa positif ganja.

Menurut Sinar Harian, lelaki berusia 31 tahun itu ditahan dalam serbuan di sebuah pusat hiburan di Jalan Ampang pada pukul 12.30 tengah malam tadi.

Menurut laporan itu, pemeriksaan dibuat terhadap 101 individu dan dua - termasuk lelaki itu - positif ganja.

Polis telah mengesahkan penahanan itu dengan Malaysiakini.

Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur Zainuddin Yaakob berkata kedua-dua yang ditahan telah dibebaskan dengan jaminan polis.

Malaysiakini sedang berusaha mendapatkan maklumat lanjut berkenaan laporan itu dan telah menghubungi menteri terbabit untuk mendapatkan komennya.

Menurut laporan itu lagi, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Jika sabit kesalahan, ia membawa hukuman denda tidak lebih RM5,000 atau penjara tidak lebih dua tahun.
-malaysiakini

Tiada ulasan: