"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Resmi DUN Semenyih akan ditandingi empat calon

Secara rasmi kerusi DUN Semenyih akan ditandingi empat calon.

Pertembungan empat penjuru itu membabitkan Zakaria Hanafi dari BN, Muhammad Aiman Zinali (PH), Nik Aziz Afiq Abdul (PSM) dan Kuan Chee Heng (bebas).

Pegawai Pengurus Pilihan Raya Mohd Sayuthi Bakar berkata semua borang pencalonan diterima.

Polis mengesahkan seorang lelaki meninggal dunia selepas tidak sedarkan diri semasa mengiringi calon hari ini.

Ketua Polis Daerah Kajang ACP Ahmad Dzaffir Mohd Yussof berkata setakat ini belum banyak maklumat diperolehi, selain lelaki terbabit berusia 50-an.

"Dipercayai dia mengalami kesukaran bernafas namun polis belum mendapat pengesahan," katanya.

Menurut Ahmad Dzaffir polis menerima maklumat mengenai kejadian itu kira-kira jam 9.30 pagi tadi dan mayat lelaki berkenaan dihantar ke Hospital Kajang.

Sementara itu beliau berkata seramai 733 anggota dan pegawai polis ditugaskan untuk memastikan proses penamaan calon hari ini berlangsung dengan lancar.

Tiada ulasan: