"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelakon Wafa Abdul Kadir meninggal dunia

KUALA LUMPUR - Selepas lebih lima tahun menderita kanser ovari dan peritoneal, pelakon era 1980-an Wafa Abdul Kadir menghembuskan nafas terakhirnya awal pagi tadi.

Wafa, 55, meninggal dunia di kediamannya di Petaling Jaya, Selangor kira-kira pukul 1 pagi tadi.

Terdahulu, pelakon filem Azizah The Legend itu pernah menjalani pembedahan membetulkan tulang leher selepas terlibat dalam kemalangan pada 2013.

Setahun kemudian, Allahyarham yang merupakan anak kepada bekas Mufti Wilayah Perseketuan, Allahyarham Tan Sri Abdul Kadir Talib kemudiannya diduga sekali lagi apabila disahkan menghidap kanser ovari dan peritoneal pada 2017.

Beliau pernah menjalani pembedahan bagi membuang ovari, tiub fallopio, rahim dan ormentum pada 2015.

Sekitar Februari lalu, Allahyarham dimasukkan ke hospital selepas berada dalam keadaan lemah.

Rakan baiknya, pendakwah Datuk Tuan Asmawi Tuan Umar meminta semua agar mendoakan segala urusan pelakon itu dipermudahkan dan dapat pergi dalam keadaan husnul khatimah.

Jenazah Allahyarham akan disembahyangkan di Masjid At Taqwa, Taman Tun Dr. Ismail pada pukul 10:00 pagi ini dan akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Bukit Kiara sebelum Zuhur. - K! ONLINE

Tiada ulasan: