"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tahan 34 individu separuh bogel di Bukit Tinggi

Gambar tular 34 individu yang separuh bogel ketika kem motivasi.
Gambar tular sebahagian individu yang separuh bogel ketika kem motivasi.
KUANTAN - Polis menahan 30 wanita dan empat lelaki yang dipercayai berkelakuan tidak senonoh ketika menghadiri program motivasi di sebuah resort di Bukit Tinggi, Bentong semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang Datuk Othman Nayan berkata, polis menjalankan siasatan selepas gambar yang memaparkan sekumpulan wanita berkeadaan separuh bogel di kawasan padang di resort itu tular menerusi laman sosial Facebook.

"Gambar berkenaan memaparkan terdapat sebahagian daripada kumpulan perempuan hanya berseluar dan berbaju dalam.

"Siasatan awal polis mendapati aktiviti itu adalah program motivasi anjuran sebuah spa kecantikan dari Johor Bahru dan Kuala Lumpur yang disertai kira-kira 80 wanita tempatan dengan kesemua peserta menginap di resort tersebut sejak Isnin lepas hingga hari ini," katanya dalam kenyataan hari ini.

Susulan itu katanya, polis menahan 34 individu termasuk pengendali program motivasi syarikat spa yang beroperasi di Johor Bahru sementara peserta dari cawangan Kuala Lumpur pula telah pulang lebih awal.

Berikutan itu, beliau menasihati peserta yang telah pulang awal agar tampil secara sukarela ke Ibu Pejabat Polis Daerah Bentong bagi membantu siasatan menurut Seksyen 294(a) Kanun Keseksaan kerana berkelakuan sumbang di tempat awam.

Menurutnya semasa kejadian penduduk setempat telah menegur aktiviti tersebut.

"Penduduk turut membuat laporan polis berkenaan aktiviti berkenaan," katanya.

Kes itu merupakan yang kedua berlaku di padang resort berkenaan. Kali pertama ialah pada awal 2017, melibatkan peserta lelaki. - Bernama

Tiada ulasan: