"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

41 entiti dan individu ini diminta kembalikan wang 1MDB

FMT Reporters
PUTRAJAYA: Kedai tekstil runcit, Jakel Trading dan francais barang kemas, Habib Jewels Sdn Bhd antara 41 entiti dan individu yang dinamakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dalam permohonan pelucuthakan sivil untuk mendapatkan semula kira-kira RM270 juta yang dikatakan dipindahkan dari akaun bekas perdana menteri, Najib Razak.

Sejumlah RM212 juta disalurkan kepada beberapa bahagian dan cawangan Umno.

Penerima lain termasuk kumpulan sayap kanan, Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Malaysia atau Pekida, yang pernah menjadi tumpuan media beberapa kali susulan ugutan dan dakwaan terhadap pemimpin pembangkang menjelang pilihan raya umum ke-14 tahun lalu.

Berikut 41 penerima yang disenaraikan SPRM hari ini:

1. Ibrahim Awang Ismail
2. Kasitah Gaddam
3. Ismail Abd Muttalib
4. Hasan Malek
5. Sim Sai Hoon
6. Abdul Manan Ismail
7. Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida)
8. Akademi Pemuda
9. Parti Bersatu Rakyat Sabah
10. Yayasan Permata Malaysia
11. Yayasan Tun Hussein Onn
12. Umno Kelantan
13. Umno Bahagian Pekan
14. Gerakan Belia Gagasan 1Malaysia
15. Jawatankuasa MCA Pahang
16. Parti Bersatu Sarawak (SUPP)
17. Wanita MCA
18. Parti Liberal Demokratik Sabah (LDP)
19. Yayasan PBAKM
20. Binsabi Sdn Bhd
21. Rayhar Travels Sdn Bhd
22. K&Z Enterprise Sdn Bhd
23. IPG Mediabrands Sdn Bhd
24. Media Egde CIA (M) Sdn Bhd
25. Hattatex Trading
26. Jakel Trading
27. Jakel Trading Sdn Bhd
28. Perano Sdn Bhd
29. AGA Touch (M) Sdn Bhd
30. Habib Jewels Sdn Bhd
31. Naza Quest Auto Sdn Bhd
32. Badan Perhubungan Umno Negeri Selangor
33. Badan Perhubungan Umno Negeri Pahang
34. Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah
35. Badan Perhubungan Umno Negeri Johor
36. Barisan Nasional Bahagian Johor Bahru
37. Badan Perhubungan Umno Negeri Sabah
38. Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu
39. Bustari Yusuf
40. Yayasan Penyelidikan Transformasi
41. Yayasan Rahah

Tiada ulasan: